FAQ Verzenden en Bezorgen
Je vindt hier antwoord op al je vragen over de levering en bezorging van je bestelling. Ben je niet thuis op het bezorgmoment of wil je weten of je verzending al onderweg is? Het antwoord vind je hier.
Veel gestelde vragen over Verzenden en Bezorgen
Ik ben niet thuis tijdens het verwachte bezorgmoment, wat nu?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en de bestelling ook niet bij je afgeleverd kan worden, zal de bestelling of bij de buren worden geleverd of de volgende werkdagen bij een DHL Servicepoint worden bezorgd. Op de track & trace is te zien waar en wanneer het pakket geleverd zal worden.
Kan ik mijn bezorging wijzigen?
Komt de geplande bezorgtijd niet uit? Of wil je jouw pakket toch liever ophalen bij een DHL Servicepoint? In de MIJN DHL APP wijzig je eenvoudig het moment en/of de locatie van de bezorging. Dit kun je doen vanaf de dag voor het geplande bezorgmoment. Ook op de track & trace kan je de voorkeuren aanpassen.
Is mijn bestelling al verstuurd? Ik heb namelijk geen track & trace ontvangen.
Zodra je bestelling is verwerkt en verstuurd, ontvang je een track & trace per mail. Deze wordt verstuurd vanuit de vervoerder en kan in de ongewenste/spam mail terecht komen.
Is het emailadres misschien niet goed ingevuld, neem dan contact op met de klantenservice, zij kunnen het voor je nakijken. Je vindt het ordernummer bij de betaling van je bestelling in je bankgegevens.
Indien je een bestelling met personalisatie hebt besteld, krijg je een track & trace die de eerste dagen niet werkt. Op het moment dat de bestelling naar de personalisatie gaat wordt de track & trace geactiveerd. De track & trace wordt pas actief wanneer het pakket in bezit is van de vervoerder. Dit kan tot vijf werkdagen na het ontvangen van de track & trace zijn.
De track & trace geeft geen updates meer, wanneer mag ik het pakket ontvangen?
Geen zorgen! Waarschijnlijk is er een kleine vertraging in het verzenden. Neem contact op met onze klantenservice via WhatsApp. Zij kijken met je mee en starten eventueel een onderzoek bij de vervoerder op.
Mijn track & trace geeft aan dat het is bezorgd, maar ik heb niets ontvangen?
Het gebeurt wel eens dat de bezorger het pakket bij de buren levert of op de afgesproken plek. De afgesproken plek heb je zelf ooit ingesteld in de applicatie van de bezorgdienst en kan je terugvinden via de instellingen van de applicatie.
Mocht het pakket niet geleverd zijn bij jou, de buren of op de afgesproken plek, neem dan contact op met onze customer service via WhatsApp. Zij starten dan een onderzoek bij de bezorgdienst.
Het pakket is geleverd, maar ik mis een artikel. Wanneer kan ik deze verwachten?
Op de brief in het pakket staat vermeld of het artikel later wordt geleverd. Dit wordt per artikel weergegeven. Zou volgens de pakbon alles in het pakket aanwezig moet zijn? Neem dan contact op met onze customer service, stuur hierbij een foto van het pakket mee. Aan de hand van de verpakking kan namelijk wel eens worden gezien wat de oorzaak is van het missende artikel.
Mijn bestelling is retour afzender gestuurd. Hoe ontvang ik deze alsnog?
Wanneer je deze melding in de track & trace ziet, kan je contact opnemen met onze customer service via WhatsApp. Zij maken een melding om het pakket opnieuw te verzenden en controleren even met je het adres om te voorkomen dat het pakket nogmaals retour-afzender wordt gestuurd.
Had je het pakket snel nodig en wens je liever het aankoopbedrag terug te hebben? Dan hoef je geen contact op te nemen en wordt het aankoopbedrag binnen twee weken na aflevering in het warehouse terugbetaald.
Niet het antwoord op je vraag gevonden? Klik dan hier voor meer uitgebreide informatie over Verzenden en Bezorgen. Op zoek naar het antwoord op een andere vraag in het bestelproces?